Monday, May 14, 2012

Bir Şarkı

Efe Kabadayı'dan annesi için çok özel bir çalışma: ugur böcekli mandal, istediğiniz amaca yönelik kullanabilirsiniz, çamaşır asın, fotoğraf veya resimdeki gibi not mandallayın veya yaka iğnesi yapın.

Dun aksam anneler gununu bir duygu seli yasayarak bitirdik. Efe'nin yatma vakti gelmisti. Onunla biraz yatmami istedi. Ama bi nedenden biraz bozuk yattim yanina ve konusmadan sadece sarildim, uyusun diye.Bi sure sonra baktim mutsuz gibi, sana sarki soylim mi diye sordum. Banu bi sarki soole bugun efe'ye diye mesaj atmisti.Basladim sarkiya:

Kucucukken basucumda bana ninni soylerdin.
Sabahlari uyaninca beni oksar severdin,

Karanlikta Efe yastiga yuzunu kapatip bana caktirmamaya calisiyodu ama ben de koyverince beraber rahat rahat agladik. Bu sarki beni herzaman duygulandiriyor:

Benim annem guzel annem beni al kollarina
Kucaginda oksa beni ninniler soyle bana

Efe'ye insanlar mutlu olunca da aglayabilir demistim bi zamanlar. Dun aksam da anne ben sevincten agliyorum, sen niye agliyosun diye sordu.

- bilmiyorum, bu sarki beni biraz huzunlendirdi, bi de annemi ozledim galiba.
- beni annen san, saril bana
- canim, iyi ki varsin.
- asil sen iyi ki varsin anne.

Bugun hala kulagimda cinliyor tatli sesin,
Benim annem guzel annem kalbimin nesesisin.

Guzel guzel agladiktan sonra 'oh be rahatladim walla, iyi geldi aglamak' dedim, hosuna gitti. Sonra konuyu dagittik. Sunnetli ve sunnetsiz pipi, gobek kordon bagi gibi konularda bilgi tazeledi.
-ciş yapalim diye mi pipinin ucunu kesiyolar anne?
- hayir, sunnetsiz pipiler de cis yapiyo. Ama sunnet saglik icin iyi, daha az mikrop geliyo pipiye.
-ben saniyodum o boru gibi sey pipide de var.
- yok tatlim, o gobekten cikiyo sadece, doktor onu kesiyo sonra.
- pipi?
- o heryas da olabilir. Sen bebekken oldun hatirlamiyosun. Ama ozan ve can buyuyunce oldular.
- tibet?
-  o da kucukken...Biliyo musun sunnet olunca o cocuk icin bi kutlama, parti yapilir, herkes ona hediyeler getirir, para verir.
- bana da verdiler mi?
- evet.
- nerde o paralar?
- İstanbul'da bankada
- harcamazlar mi?
-yok o senin paran, buyuyunce harcarsin ama maserati alamazsin soyliim, onun icin calisman lazim.

Yukardaki banka hikayesi gercek olmasa da Efe'nin çok hoşuna gittiginden bozuntuya vermedim. Fıratcım bi hesap accaz artık Efe'ye. Ama asagıdaki gerçek:

-bi de dogum olunca da altin takarlar. Ben senin altinlarini sakladim, bir kese altinin var istanbul'da ...

Yüzü degisiyo, hayalinde ne canlandiysa artik....

- ayyy simdiden özlemeye basladim.
- neyi?
- altinlari diyo ellerini ovusturarak.

Ben de yiyorum o elleri, uyyy uyyyy deyip deyip opuyorum. Sonra oolum misil misil uyurken son zamanlarda kesfettigim sekilde youtube'dan aciyorum bir turk filmi full izleye basiyorum. Seyretmek isteyip de yetisemedigim filmlerin hemen hemen hepsi var. Dedemin insanlari iyi gidiyor bu aksam icin..

3 comments:

  1. Canim annem'den pipiye gecis cok direk olmus. Keske alistira alistira olsaydi.

    ReplyDelete
  2. Anacim o kadar aglamak yetmedi mi bi de ustune dedemin insanlarini seyrettin? Ben o filmde bayagi bir aglamistim:)
    Ne guzel sarki soylemissin ben de dun bol bol sarildim kuzuma cok iyi geldi. Bu sene nedense pek anlamsiz buldum bu gunu ve evdeydik. O kadar cok anneler gunu sms atti ki markalar. Olaydan soguttular vallahi onu alma bunu al!
    Neyse ben sarki diyince nedense senden daha bir fasil sarki beklemisim demek ki bu sarkiyi gorunce sasirdim ama pek bi sevindim sebnemim. Iyi ki efenin annesi olmussun, op o danayi benim icin bi daha. He he bi de soyle Batu will be back:)

    ReplyDelete
  3. ne güsel yazmışsın edim:) konuşmalarınız,halleriniz gözümde canlandı, "beni annen san, sarıl bana" diyen efemi yerim ben. demek türk filmlerini seyretmeye başladın, başka neleri seyrettin? ösledik sizi çok, fır geldi, onu da göremedik, gitti...hadi az kaldı görüşmemize diyerek avutalım kendimizi:)

    ReplyDelete