Sunday, November 4, 2018

Ekim Dergilerinden Secmeler

Her ay bu 3 dergiyi okumak benim en surekli mutluluklarimdan. Bazen hakkini vererek okuyamasam da evde olmalari bile yeterli oluyor. Ya Istanbul'a gittigimde kendim aliyorum sevincle ya da Füsun, Firat ya da Inci bana almis oluyorlar saolsunlar:)
Kendime dedim ki neden okuduklarindan aklinda kalanlari kendine hatirlatmiyorsun yazarak. Ve Ekim sayilariyla basliyorum:)

Tuhaf

  • Zulfu Livaneli hasta adami cok guzel tahlil etmis. " Dügümü cözmek yerine onu bir kilic darbesiyle kesip atti." Iskender'in Gordiyon DugumuMetodu.
  • Hakan Gunday, Onur Saylak'la soylesmis: 
    • Pawel Pawlikowski filmleri: Ida(seyretmistim), Cold War( listemde)
    • Peter Sellers'in The Party filmi: Oguz Atay "Hrundi karakterinin partideki insanlarla iliskisi benim dunyayla olan iliskimi anlatiyor" demis. Hrundi'yi merak ettim. Ben de ayni isimli bir fim seyretmistim. Acaba dedim, Peter'in filminin yeni cekimi mi ama degilmis. Benim seyrettigim de cok guzeldi, siyah beyaz, orda cok sevdigim Bill karakteri belki Hrundi'ye benziyodur. Yonetmen Sally Potter.
    • Ford Coppola: Rumble Fish'i seyredeyim.
    • Stanley Kubrick'in butun filmleri roman uyarlamasiymis.
    • Sahsiyet dizisini Hakan Gunday yazmis. Bu diziye de bakilabilir.
  • Fazil Say: Chopin icin "melankolik anne" diyor. Chopin 19 yasinda Paris'e goc etmis bir Polonyali. 20 yil yasamis ve sadece 6 konser vermis Paris'de. Ulkesine hasret veremli ve konser vermekten korkuyor.
  • Selcuk Sirin'le roportaj: Universite diplomadan uzaklasip, ders ve kredi odakli, her ogrencinin kendi mufredatini kurdugu ve istedigi yerde ve ortamda ders aldigi bir model olacak ongorusunu cok begendim.
  • Maria Farantouri ile roportaj: Ekim 1974'de "O Antonis" i salonla birlikte soyledigi Youtube videosu.Mikis Theodorakis'in muzigi ve kendisi yonetiyor. Ayni zamanda Zorba'nin muziklerini de yapan besteci. Cunta zamaninda hapis yatti. Sakiz adasi dogumluymus:)

OT

  • Sinem Sal: Guzel hikayeler yaziyor. Bu sayidaki Bang Bang hikayesini de sevdim.
  • Haydar Ergulen: Nilgun Marmara'yi yazmis. Acaba tezini yazdigi Sylvia Plath'le mi ozdeslestirdi kendini. 1987'de intihar etmis.
  • Ali Mert Alan: Genc nesilden Oguzhan Ugur ve Aytug Akdogan ile roportaj yapmis. Youtubeda Pinc isimli programlari var. Yeraltindan Notlar isimli kitap programina bi bakayim.

KAFA

  • Ilber Ortayli: Haremi anlatmis. "Topkapi sarayinin harem bolumunu Kanuni Sultan Suleyman emriyle Mimar Sinan yapmistir. Topkapi'daki buyuk mimarin tek eseri de budur."
  • Alper Canigüz: 1970'lerde Amerika'da yapilan bir sosyal deneyden bahsetmis. Deney sonucunda: Kisi belli bir davranisini rasyonalize etmek icin icsel veya dissal bazi desteklere ihtiyac duyar. Disaridan destek ne kadar az ise icsel destek o kadar artar.
  • Sebnem Isiguzel: remzi bey: "hayat, yasamak, yas almak, olum...hepsinin zarif bir ozetiydi Remzi bey". Hikaye gercek mi bilemedim ama cok guzel anlatmis.
  • Evrencan Gunduz: Moda'da sokak muzisyeniymis. Album cikarmis. Soyle bir dinledim, bazi sarkilari fena degil.
  • Dilan Bozyel: Sumeyye Boyaci ile roportaj: 15 yasinda, Paralimpik yuzme sampiyonu oldu.Eskisehirli!
Füüüs Kasim sayilarini benim icin alir misin?




No comments:

Post a Comment